8/20/2015

TAPAHTUMAN MARKKINOINTI

Tehtävänämme oli tutkia jonkin tulevan tai menneen tapahtuman markkinointia, miten se ajoitettiin ja mitä siihen kuului? Valitsin Baltic Jazz 2015, koska itsekkin siellä olin ja kun kotipuolessa tapahtui, oli helppo seurata mainontaa.

Tapahtuma sijoittui 3.-5.7. ja jo 9.4. pidettiin lehdistötilaisuus tapahtumasta ja samaan aikaan julkaistiin koko tapahtuman aikataulu. 13.4. liput tulivat myyntiin lippupalveluun ja kunnan omiin ostopaikkoihin. Tapahtuman Facebook sivuilla päiviteltiin ahkerasti tapahtuman tiedoista, ja vielä kaksi viikkoa ennen tapahtumaa julkaistiin jo viime vuoden fiiliskuvia ja sääennustuksia, jotta kaikkien vieraiden odotus kasvaisi jo ennen itse tapahtumaa. Myös yhteistyökumppanit (mm. Kasnäs ja Bjärkas Golf) laittoivat bannereita esille.
26.6. lehteen laitettiin kattava ilmoitustapahtumasta, jossa oli myös otteita aiemmin mainitusta lehdistötilaisuudesta. 2.7. pidettiin Kasnäsissä "varaslähtö" tapahtumaan ja samaan aikaan tapahtuman henkilökunta piti viimehetken palaveria Villa Landen auditoriossa.

Jälkimainonta hoidettiin julkaisemalla nettisivuilla lehtiartikkeleita tapahtumasta.

Nettisivut: http://www.balticjazz.com/
Facebook: https://www.facebook.com/balticjazz
Instagram: https://instagram.com/balticjazz/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti